כאב גב תחתון – מכת מדינה

כאב גב תחתון מה ניתן לעשות ואיך מטפלים בבעיה השכיחה בישראל?

כאב הגב תחתון תוקף כ80% מהאוכלוסיה במשך הזמן, טווח הגילאים הינו רחב והעיקרי הוא 30-50.

באין טיפול הולם הבעיה עלולה להפוך לכרונית. הרמה או חבלה טרואמית מביאים לבעיות באזור פלג הגב התחתון וליקויים שונים בעמוד השדרה.

במרכז האוסטאופתי אנו מטפלים במספר רב של לקוחות הסובלים מבעיה נקודתית זו. קודם כל, אנו מנסים למצוא את מקור הבעיה ולטפל בה.

כאב גב תחתון? אנחנו נטפל
כאב גב תחתון? יש פתרון

הטיפול בכאבי גב מבוסס על שימוש בטכניקות כמו מגע עדין, עיסוי שמחמם את המקום או קירורו בהתאמה ושימוש בטכניקה להשבת התנועתיות.

כאב גב תחתון – מה הגורם?

בעיות בגב התחתון יכולות להיגרם מתנועה מהירה ולא נכונה, בעיות משקל או עודף משקל, מתח נפשי, תאונה או חבלה, פציעה מקומית, חוסר פעילות גופנית ועוד.

הסובלים מכאבים אלו לרוב יתחלקו בין כאלו החווים כאבים חד פעמיים או שנגרמו מתנועה חדה או טראומת גוף לבין אלו החווים זאת באופן תדיר ועקבי, החוזר על עצמו.

במקרה שכזה ישנו חשד כי כאבים אלה כרוניים, יש לבדוק את מצב האקוטיות באזור הכאוב ולבדוק לעומקו של עניין את מקור הכאב.

הסטטיסטיקה מלמדת כי כמעט כמחצית מהסובלים מבעיות גב תחתון לאורך זמן במצב אקוטי סובלים גם מבעיות של פריצת דיסק   ויהיו זקוקים בעתיד לטיפול סיזיפי יותר.

במקבילה הקונבציונלית ההתערבות הינה בצורת ניתוח, או צילומים כרנטגן, MRI, טיפולים בפולסים חשמליים ועוד, לטיפולים כאלה יכולים להתלוות תופעות לוואי, על אף

שאם המטופל עובר טיפולים שכאלו אנו מאמינים כי אינו צריך להפסיק אותם אם התחיל טיפולי אוסטאופתיה מכיוון שאמונתנו היא שאדם צריך לטפל בעצמו בדרך שבה הוא מאמין.

אפשר לשלב את הטיפול הטבעי במקביל לכל טיפול אחר ולבדוק בעתיד מה עוזר ובאיזו דרך כדאי להתמיד ולהמשיך.

אנו ממליצים, כשמירה על הגב לאורח חיים בריא להתמיד בהתעמלות מתונה, ולא מאומצת יותר מדי, מכיוון שזו יכולה להביא לתוצאות הפוכות ולנזק בלתי הפיך במידה והמטופל אכן סובל מכאבים בגבו.

לכן, התעמלות מתונה שאינם במקרי כאב חריפים יכולה להקל על כאבים מתונים וקלים כהליכה קלה, שחייה בבריכה או בים וכו'.

בנוסף אנו ממליצים לבצע תרגילים לחיזוק ומניעת כאבים בגב, אפשר לעשות הרבה בנידון, ראשית צפו בערוץ התרגילים שלנו לכך כאן.

כמובן שאפשר להצטייד בכרית לרגליים, אותה גם ניתן לראות בערוץ, כל שצריך לעשות הוא להניח אותה בבוקר או בערב על המיטה, להניח את הרגליים בצורת משולש

ולהרפות את הגוף ולנוח במשל כ- 20 דקות בכל יום. הדבר מביא להרפיית השרירים המתוחים, מספק תמיכה לאגן, לרגליים, לעמוד השדרה, לשרירי הבטן ולאזור כולו.

בין אם אתם סובלים מכאב גב כרוני או מבעיות בחוליות הגב צרו עימנו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם בכל אזור בו אתם גרים לפי פרישת הצוות שלנו.

הגב כואב לכם? לחצו כאן  וקראו את המאמר הבא בנושא.

צפו בתרגילי הגב שיקלו עליכם כאן